سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرکّب دانشمندان با خون شهیدان سنجیده شد، پس بر آن برتری یافت . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

فالون دافا - حقایق و اشکالات

روزی روزگاری شخصی به نام لی هنگجی در چین زندگی می کرد . به پیشینه او کاری نداریم  چون اطلاعات دقیقی از زندگی او قبل از مشهور شدنش نداریم و فقط همین  قدر می دانیم که بر اساس گفته های خودش، به دانشگاه نرفته تا مغزش فاسد نشود! و شاید هم تحصیلات متوسطه را تمام نکرده باشد. او عاشق قدرت و شهرت و پول است. جامعه کمونیستی چین با جمعیت بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفر  به او اجازه این کار را نمی دهد و گذشته از آن سرمایه داران بزرگ نیز مانع راه او برا ی پیشرفت و کسب ثروت هستند . تحصیلات هم ندارد و سرمایه هم ندارد.

او همچنین با جامعه ای بدون معنویت مواجه است جامعه ای که رسما خدا در آن وجود ندارد. علاوه بر پول و شهرت ،او گمشده ای دارد که آن را در درون خود جستجو می کند . در سقف اتاق لی هنگجی یک پنکه سقفی برقی وجود دارد که لی هنگجی در ساعتهایی که بر تخت خود دراز کشیده و به آرزوهای خود فکر می کند به آن خیره می شود . پنکه کار می کند و لی هنگجی در خیالات خود آرزوی شهرت ، پول و قدرت را می پروراند...

اخبار ناامید کننده جامعه کمونیستی و معنویت گم شده ،فقر  بیکاری و نبود مواد غذایی کافی و شیوع بیماریهای مسری و خطرناک و انحطاط اخلاقی همه جا را فرا گرفته. او به درون خود مراجعه می کند به دنبال معنویت گمشده دنیای ماشینی امروز است و آن را در روشهای تزکیه بودا می جوید . تزکیه می کند و شاید از مراحلی عبور می کند اما این هم برایش کافی نیست او نمی خواهد فقط یک راهب تزکیه کننده در معبدی دور افتاده باشد که در بهترین حالات بتواند با فاصله نیم متر از زمین به پرواز درآید. او می خواهد یک رهبر باشد تا مردم او را دوست بدارند و از او اطاعت کنند .

او می داند که در این جامعه ماشینی مردم به معنویت نیاز دارند. اما نمی توان در شرایط امروزی از همه خواست که به معابد و صومعه ها بروند و در آنجا تزکیه کنند و برای امرار معاش به گدایی بپردازند. به علاوه روشهای سنتی تزکیه خیلی سخت و طاقت فرساست و مستلزم آن است که شخص زندگی عادی و شغل  خانواده خود را رها کند و در دل کوهستانها و غارها به تزکیه درون و یافتن معنویت بپردازد. چنین شیوه ای عملی نیست و حتی اگر هم باشد معابد و صومعه ها گنجایش همه مردم چین را ندارند ....پس باید فکر دیگری کرد. باید کاری کرد که همه و در همه جا بتوانند  تزکیه کنند و ملزم به مکان و زمان و شرایط خاصی نباشند.اما چگونه؟ ایجاد روشی جدید نیاز به ابداع و عقایدی جدید دارد.

عقایدی که با روش جدید سازگار باشد و در ضمن آسان هم باشد. او این توانایی را در ابداع یک روش جدید در خود می بیند و پنکه سقفی اتاق او هنوز کار می کند و می چرخد و می چرخد و لی هنگجی را با خود به رویاهای بزرگ فرو می برد. شهرت و ثروت و انقلابی از نوع دیگر ...ذهن او ناگهان باز میشود ! گونگ اومی ترکد! ساده ترین چیز آن است که یک چیزی شبیه این پنکه سقفی اختراع کرده و آن را به خورد مردم بدهد و به آنها بقبولاند که برای کسب معنویت و تزکیه لازم نیست به معابد بروند . چه اشکال دارد چیزی شبیه این پنکه سقفی همانطور که هوا را جابجا می کند و انرژی (باد) تولید می کند بتواند برای تزکیه کندگان انرژی تولید کند؟ ناگهان جرقه ای در ذهنش زده می شود و می گوید: یافتم یافتم ! لذا فالون را اختراع میکند.

این فالون که زاییده تخیل ذهن لی هنگجی است کارکردی شبیه همین پنکه سقفی دارد. حتی خود لی هنگجی آن را به پروانه ای الکتریکی تشبیه میکند که می چرخد و در بدن تزکیه کنندگان انرژی ذخیره می کند!

طرح فالون کم کم شکل می گیرد و قصه پردازی لی هنگجی شروع می شود . او به فالون شخصیت می دهد و او را موجودی هوشمند خطاب می کند و ناگهان یک شبه میلیارد ها فالون تولید می شود و هر چند که بسیار ارزشمند است و با میلیونها دلار نمیتوان آن را بدست آورد اما بطور مجانی به همه مریدان داده می شود...

اما این فالون کجا باید باشد؟ باید جایی باشد که کسی نتواند آن را ببیند ولی با تلقین وجود آن را احساس کند. شکم بهترین جای بدن است زیرا چرخش مواد غذایی در روده یعنی همان حرکت دودی روده می تواند حرکت فالون و چرخش ان را به شخص تلقین نماید! آری پس جای فالون زیر شکم تعیین می شود چون وقتی که شخص مدت طولانی در حالت پای ضربدری "لوتوس" می نشید به شکم او فشار می آید و حالت تخلیه در او ایجاد می شود و می توان این حرکت را به چرخش فالون و درد حاصل از نفخ روده را به درد حاصل از چرخش فالون نسبت داد و تشبیه کرد!

سپس افکار مرتبط با فالون کم کم شکل می گیرد.  فالون برای کسب اعتبار باید مرتبط به مکتب بودا شود و از هر مکتب بصورت التقاطی چیزی را بگیرد که ذهن مردم با آن انس بیشتری بگیرد. و لذا چند حرکت یوگا و مدیتیشن با تغییرات جزئی و تئوریهای دیگر با هم مخلوط می شوند و از هر بستانی گلی چیده می شود تا فالون دافا پدید آید. نتیجه معجونی می شود که البته از قضای روزگار خیلی هم قوی است! لذا لی هنگجی ادعا می کند که فالون وقتی کاشته شد ! خود بخود می چرخد و هرگز از حرکت باز نمی ایستد. حتی اگر فرد تمرین هم نکند و وقت نداشته باشد همین که اعتقاد پیدا کرد فالون دافا خوب است و به آن اعتراف کرد، این فالون هوشمند خودش بطور اتوماتیک بقیه کارهای تزکیه را انجام می دهد حتی فالون استاد به خانه شما آمده و آن را تمیز می کند! "ظرفها را می شوید و آشپزی و جارو هم می کند" ( البته فقط این تکه را شوخی کردم!)

چه با شکوه! مریدان لی هنگجی کم کم زیاد می شوند همه مایلند این روش آسان را تمرین کنند آنهایی که مدیتیشن را قبلا تجربه کرده اند و ذهن آنها با این حرکات آشنایی دارد به سوی این روش کشیده می شوند تا شاید امور بیشتری از آنچه که در مدیتیشن است نصیبشان گردد. و کم کم مریدان و تمرین کنندگان زیاد می شوند. لی هنگجی خود می گوید آسانترین روش را برایتان آورده ام تا همه بتوانند آن را تمرین کنند، اگر در مدیتیشن شرط، جای خلوت و مکان آرام و لباس تمیز و سفید است، در فالون دافا نیازی به این چیزها نیست حتی فکر نیز وجود ندارد! ، پس هدف همه گیر شدن آن است و کمیت و جذب مریدان بیشتر مهم است و نه کیفیت و نتایج آن . ( مثل دانشگاه آزاد خودمان !)

بیماریهای زیادی در چین وجود دارد . جمعیت زیاد و عدم مواد غذایی کافی و فقر موجب بیماری و معضلات اخلاقی و اجتماعی زیادی شده است . لذا فالون باید جوابگوی نیازهای مادی مردم هم باشد.عده ای هدفشان  از تزکیه و تمرین مدیتیشن ، درمان و شفای بیماریها و عده ای دیگر کسب پول و زندگی مرفه و عده ای نیز خواهان کسب تواناییهای خارق العاده برای انتقام گرفتن از کسانی که به آنها ظلم کرده اند می باشد لذا برای جذب و نگهداری این عده فالون دافا باید بتواند همه این جاذبه ها را ایجاد کند و بنابراین لی هنگجی ادعا می کند که فالون دافا همه اینها را دارد ...بیماریها را درمان می کند و به شما قدرت های فوق العاده می دهد، می توانید شماره بلیط بخت آزمایی چند میلیون دلاری را حدس بزنید و پولدار شوید. بیمار نمی شوید و حادثه ای براتان اتفاق نمی افتد ...کسی نخواهد توانست شما را اذیت کرده و یا به شما زور بگوید و قس علی هذا هزاران فایده دیگر برای فالون تعریف می کند... لذا همه مردم فکر می کنند که پیغمبری جدید آمده و چقدر خیر خواه است ! به سرعت اخبار فالون دافا منتشر می شود و سراسر چین را فرا می گیرد . نمایشها و کلاسهای فالون دافا تشکیل می گردد .

اوه چه با شکوه! لی هنگجی الان خیلی معروف است. چند میلیون نفر مرید دارد ... بازار استادان دیگر شی گونگ کساد می شود آنها ناراحت و عصبانی به دنبال راهی برای انتقام گرفتن هستند. استادان دیگر شی گونگ از بیماران پول می گیرند لذا سیلی از مردم برای درمان بیماریهایشان به کلاسهای مجانی فالون دافا  هجوم می آورند. چه با شکوه !

لی هنگجی می داند که این فالون خیالی نمی تواند بیماریها را در مان کند و یا اصلا توانایی فوق العاده ای بدهد ، لذا ضد و نقیض های لی هنگجی آغاز می شود: بدنتان را پاک کردم و بیماریهایتان را شفا دادم آنچه باقی مانده دلایل "کارمایی" دارد و برای امتحان شما و قوی شدن شین شنگ شماست لذا بیماری نیست و نباید دارو مصرف کنید! اگر به نزد استادان دیگر هم بروید کاری نمی توانند انجام دهند و بیماریتان بدتر می شود ! اصلا ممکن است توسط اهریمن تسخیر شوید! استادان دیگر دروغ می گویند و....در نتیجه سه هزار نفر از مردم بدبخت می میرند ! آنها عمدا از رفتن به پزشک و مصرف دارو خودداری کرده بودند چون می خواستند شین شنگشان قوی شده و تقوا کسب کنند! و البته معتقد بودند که بیمار نیستند! موجی از خشم جامعه را فرا می گیرد دولت شروع به سرکوب ترویج دهندگان این فرقه می کند و تمرین فالون دافا را به خاطر بی پایه و اساس بودن روش آن و کلاهبرداری و ضررهای جانی که به مردم وارد آورده ممنوع می کند . حتی مسابقه ای را برای نمایش تواناییهای کسب شده در این فرقه راه می اندازند و از سه نفر از پیروان این فرقه می خواهند که محتویات درون جعبه ای را حدس بزنند و البته هر سه اشتباه می گویند! و دولت نتیجه می گیرد که این روش غلط است.  لی هنگجی به آمریکا فرار کرده و پناهنده می شود !

اوه چه با شکوه! یک مخالف دیگر از چین با میلیونها مرید! چه چیزی از این بهتر و چه فرصتی از این بالاتر برای بر هم زدن نظام درونی چین و تفکیک و از بین بردن قدرت اقتصادی و نظامی آن ؟ لذا فالون دافا حمایت مادی آمریکا و لابی صهیونیستی را کسب می کند و نه برای نیکخواهی و حقیقت ! بلکه با اهداف سیاسی و مقابله با چین. غول رسانه ای امپریالیسم ، اخبار سرکوب پیروان فالون دافا را به روایت یک جانبه لی هنگجی و حمایت آمریکا به همه زبانها ترجمه و روی آنتن می فرستد ! کتابها و مقالات ( بخوانید اراجیف) لی هنگجی به سرعت به زبانهای مختلف ترجمه می شوند و سایتهای اینترنتی فعال می شوند عده ای هم که سرکوبها را دیده اند برای همراهی با مریدان دافا در چین از این روش پیروی می کنند و دلیل حقانیت آن را صرفا سرکوب آن توسط حزب کمونیست چین قلمداد می کنند و لذا روایت طرف چینی را معتبر نمی دانند. حرکت رنگ سیاسی به خود می گیرد و شعار تزکیه شخص و عدم دخالت در مسائل سیاسی به شعار سیاسی شدن و براندازی حکومت چین و نجات همه موجودات و زمین و زمان تبدیل می گردد!

اصلا مسئله تزکیه مطرح نیست! مهم این است که هر چه بیشتر مردم به این فالون دافا جذب شوند.

این کتابها و خزعبلات متاسفانه به فارسی هم ترجمه می شود و سایت فارسی آن هم راه اندازی میشود به دلیل حساسیت مردم مسلمان ایران به اعتقادات مذهبی و یکتا پرستی ، به دروغ و با زیرکی تمام در سایت این فرقه، برای مظلوم نمایی و گمراه کردن مردم و توجیه علت سرکوب آن ،جمله ای با این مضمون درج می گردد :

" حزب کمونیست چین اعتقاد داشتن فالون ‌گونگ به خدا را تهدیدی در برابر مشروعیت رژیم کمونیستی تلقی می‌کند"

 گویی که فالون دافا همان اسلام به زبان چینی است که با سرکوب ح ک چ مواجه شده، در حالیکه این دجال چینی اصلا به خدای یکتا اعتقاد ندارد بلکه خود را خدا می داند و معتقد است که او به خدایان آسمان درس می دهد و فالون دافا را به آنها یاد داده است!

حتی در انتشار زیرکانه این روش گفته می شود که این حرکات فقط پنج تمرین ساده برای تمرکز است و شعار این فرقه حقیقت و نیکخواهی و بردباری است ! اما هرگز از عقاید فاسد آن سخنی به میان نمی آید و حتی لی هنگجی توصیه می کند اول مریدان بیشتر جذب کنید و سپس کم کم عقاید این فرقه را بروز داده و آشکار کنید تا عده بیشتری را بتوانید به این حرکت سیاسی جذب نمایید و لذا می بینیم که با ادعای اینکه فالون دافا مذهب نیست بلکه یک روش تزکیه است و هر کس با هر مذهبی می تواند این روش را تمرین کند و تزکیه نماید ، شروع به فریب دادن مردم کرده اند! در حالیکه کسی نمی پرسد چطور ممکن است یک مسلمان موحد در مکتبی تزکیه کرده و به خدا برسد در حالیکه در آن مکتب اصلاً خدای یکتا وجود نداشته و تناسخ روح  اساس عقاید آن را تشکیل می دهد؟! تناسخی که در اسلام و قرآن به شدت رد شده و قائل به آن را کافر می خوانند.

حرکتهای به عاریت گرفته شده از مدیتیشن با چاشنی موزیک و ذکرهای بی معنی که می تواند نوعی حالت خلسه و آرامش مغزی را ایجاد کند، نهایت آن چیزی است که در این روش یافت می شود...

اخبار فالون دافا هفتاد بار دور زمین می چرخد و تا امروز که این مقاله را می نویسم به جرات می گویم هیچ سایتی را به زبان فارسی نیافته ام  که در آن به نقد بی طرفانه فالون دافا پرداخته باشد . تمامی سایتهای ایرانی نیز مطالب مربوط به این فرقه را به روش متداول" کپی کردن از روی دست هم دیگر " در صفحات الکترونی خود قرار داده اند و البته همه از روی همان سایت ترجمه شده فارسی با حمایت آمریکا ! زیرا مطالعه و نقد کتابهای چهارگانه فالون دافا علیرغم اینکه در سایت فارسی آن موجود است،به دلایلی که نمی دانیم! هرگز مورد مطالعه و نقد علمی قرار نگرفته است. و اگر در موتور جستجو با کلمه فالون دافا جستجو کنید بیش از هزار صفحه الکترونی در مقابل شما ظاهر خواهد شد که در همه آنها این جمله آمده:

" فالون دافا (فالون گونگ) یک روش تزکیه ذهن و بدن بر اساس سه اصل حقیقت، نیکخواهی ، بردباری می باشد.و هم اکنون بیش از صد میلیون نفر در 60 کشور جهان آن را تمرین می کنند!"

و بیش ازاین نمی توانید از این فرقه در روی اینترنت اطلاعات کسب کنید و همچنین اخباری نظیر سرکوب فالون دافا در چین و شکنجه و آزار مریدان دافا در چین و در نهایت فواید مثبت! این روش تزکیه از دیگر مطالبی است که در دسترس شما قرار خواهد گرفت. اما هیچکس به شما نمی گوید که منشا پیدایش فالون دافا همان پنکه سقفی اتاق کوچک لی هنگجی بوده است.

لی هنگجی اکنون بسیار مشهور است در همه کشورها کنفرانسهای دافا برگزار می شود او به آرزوهایش که شهرت و ثروت بوده رسیده و تنها چیزی که باقی مانده قدرت و انتقام از ح ک چ با کمک و تحریک آمریکاست. و لذا می بینیم که در سخنرانی های سالهای اخیر وی شیطان به صورت ح ک چ مجسم می شود که باید او را نابود کرد و از او انتقام گرفت .البته فراموش نکنیم که آمریکا وعده های زیادی به لی هنگجی داده است که اگر بتواند با این فرقه و جذب پیروان بیشتر، چین را به آشوب و تجزیه بکشاند قسمتی از این سرزمین به او داده خواهد شد! همانطور که اخیراً رفت و آمدهای دالایی لاما به آمریکا شروع شده و اخبار تبت در راس اخبار غول رسانه ای آمریکا قرار گرفته و اهرم حقوق بشر به اسم نجات راهبان قرمز پوش تبتی و برای فشار آوردن به چین و امتیاز گرفتن در زمینه های اقتصادی و سیاسی و نظامی از چین ، به کار گرفته شده و حکومت چین به نقض حقوق بشر متهم می شود. کما اینکه در اخبار آمده که در سالهای اخیر دالایی لاما طی یک سفری که به اسرائیل داشته جوایز و هدایای زیادی را هم از رژیم صهیونیستی دریافت کرده است!

این است ماجرای حقیقی فالون دافا و اما اگر بخواهید بااین فرقه بیشتر آشنا شوید و از عقاید آن اطلاع کسب کنید علاوه بر مطالعه کتابهای این فرقه در سایت مربوطه می توانید به وبلاگ نویسنده، به آدرس زیر هم مراجعه نمایید.

 

www.falundafa.blogfa.com

ضمنا تمام مطالب قید شده در این مقاله با اشاره به مرجع و شماره صفحه کتاب در مقالات موجود در وبلاگ قابل دسترسی می باشد.

 

آدرس سایت اصلی ترجمه شده فالون دافا به زبان فارسی : www.falundafapersian.org

و اگر می خواهید بدانید که چقدر در ایران به این فرقه گرایش یافته اند کافی است ، سری به وبلاگهای فارسی مبلغ و مروج این فرقه در بلاگفا و پرشین بلاگ بزنید.

از جمله : www.persiangod.blogfa.com

http://shabnevisi.blogfa.com/post-158.aspx

 http://mehrdadmfp7.blogfa.com/post-27.aspx

 http://farmane-ariya.blogfa.com/post-243.aspx

 http://falun-dafa.blogfa.com/post-2.aspx

 http://niloofaretalaee.blogfa.com/post-44.aspx

 

 




سارا مومنی ::: چهارشنبه 87/3/8::: ساعت 8:5 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :2656
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سارا مومنی
شاید وقتی برای اولین بار مقاله ای را در مورد "فالون دافا" ترجمه و در وبلاگ "در جستجوی حقیقت" گذاشتم و هدفم معرفی عرفانهای نو ظهور و حرکتهای انحرافی بود که در کمین جوانان پاک دل میهن اسلامی ایران است، تصورم این نبود که با موجی از اعتراضات جوانان و هموطنان گرامی خود روبرو گردم. آنچه مرا واداشت این وبلاگ تخصصی را ایجاد و نسبت به معرفی و شکافتن ابعاد این فرقه پوشالی اقدام نمایم، عدم آشنایی و عدم مطالعه بسیاری از گروندگان با اهداف و عقاید این فرقه است . کسانی که فریب ظاهر شعارهای " حقیقت و نیکخواهی و بردباری" در این فرقه را خورده بی آنکه بدانند این مفاهیم در این فرقه چقدر با مفاهیم واقعی آن دراجتماع انسانی و اسلامی فاصله دارد. و لذا آنچه که در پیش روی شماست تحقیقات و نوشته های اینجانب در مورد این فرقه است که سعی نمودم با زبانی ساده آن را برای هموطنان گرامی بیان نمایم تا کسانی که می خواهند به این فرقه گرایش یابند با مطالعه اشکالات و تناقضات آن آشنا و با چشمی باز در مورد پیروی از آن تصمیم بگیرند.
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<